Zadeva: Moč in nemoč vzgoje
V preteklih tednih smo državni uradniki našega ministrstva prejeli kar nekaj dopisov jeznih državljanov, ki nas opozarjajo na dogajanje na naših vzgojno-izobraževalnih ustanovah, kjer nekatere nevladne organizacija z delavnicami in predavanji odkrito izvajajo “homoseksualni aktivizem” in pozivajo učence h homoseksualnem vedenju. Predvsem pa so ogorčeni nad tem, da se to dovoljuje izvajati v šolskem prostoru, pri čemer še posebej navajajo, da te nevladne ustanove odkrito podpirajo nov družinski zakonik in istospolno skupnost, kar je po njihovem mnenju nedopustno.
Pravzaprav s samim dopisom ni nič narobe, presenetilo pa me je trdovratnost prepričanja, da je homoseksualnost mogoče privzgojiti in da je to pravzaprav vzgojni problem. Če bi temu res bilo tako in bi vzgoja imela resnično takšno moč, potem bi z ustreznimi vzgojnimi programi, delavnicami in predavanji odpravili odklonske oblike spolnega vedenja vključno s pedofilijo. Praksa ne potrjuje te moči vzgoje, potrjuje pa, da je z delavnicami in predavanji mogoče opozoriti na nujnost tolerantnosti in sprejemanje različnosti v vseh njenih pojavnih oblikah.
Res ne vem zakaj ste tako nazadnjaški in bi v šolah govorili le o homoseksuanosti. Imamo vendar še kup drugih spolnih praks, ki bi naš naraščaj vsekakor zanimala.
Naj jih nekaj naštejem: Zoofilija, Nekrofilija, Sitofilija, Klizmafilija, Emetofilija, Akrotomofilija, Avtofelacija, prav zadnja je posebno primerna za pubertetnike in otroke, ker zahteva gibčnost ki je njim lastna.
Res da so nekatere spolne prakse zaradi nazanjaškosti še vedno preganjane, vendar bodo počasi postale povsem normalne, ali celo zaželjene. Zato je treba omenjeno tematiko začeti pri čimljajših otrocih, ko so še prožnega duha.
Živela avandgarda.
Homoseksualnosti se seveda ne da privzgojiti. Lahko pa se “naredi” segregacijo pri otrocih, ker bodo nekateri za, drugi pa proti. Tisti, ki bodo za, bodo “pridni”, ostali pa bodo slabi.
Aktivizem homoseksualcev je po šolah NEDOPUSTEN. Tako kot je nedopusten kakršenkoli drugi aktivizem – strankarski, cerkveni, nacionalni… karkoli, kar razdvaja otroke!
Take stvari nimajo kaj iskati v šoli. Šola mora biti “izven” države, izven politike, izven kakršnegakoli aktivizma.
Edini aktivizem, ki bi ga jaz dopustila v šoli, bi bil aktivizem za to, da bi se moral vsak otrok ukvarjati z nekim športom.
čestitam ga. Slavica Černoša za vaše pojasnilo tem nevednežem, da se istospolnosti ne da naučiti ali odvaditi. Naj že postanejo bolj tolerantni do razlićnosti pri ljudeh in jih sprejmejo taki kot so!
Nihče ni popoln, razen teh nergačev.
” Lahko pa se “naredi” segregacijo pri otrocih, ker bodo nekateri za, drugi pa proti.”
Za to “segregacijo” že poskrbijo starši sami z vcepljanjem svojih idej o istospolno usmerjenih otrokom. Noben se ne rodi kot homofob, jih je treba narediti.
Seveda nobene tercialke ne skrbi “segregacija” otrok, ki so sami istospolno usmerjeni. Bog ne daj, da bi kdo njihove sošolce podučil, da ni ravno “kul”, če jih maltretirajo, trpinčijo, zasmehujejo, izločijo… celo fizično napadejo.
Ne, istospolno usmerjeni mladi so za ene očitno škart, nevredni, da jim slovenski šolski sistem posveti 5 minut z namenom, da bo njihovo življenje v šoli lažje. Nobene “dajane” ne zanima njihovo trpljenje zaradi sošolcev, ki so jim starši vcepili homofobne ideje.
S tem ko preprečujete tovrstne aktivnosti, imate krvave roke vsakič, ko kak mlad gej in lezbijka stori samomor zaradi trpičenja s strani sovrstnikov.
Dodatek:
Sila zanimivo je tudi, da vsi ti starši, ki dvigujejo hrup glede teh delavnic, očitno predpostavljajo, da so njihovi otroci heteroseksualni… Kaj pa če niso in bi te delavnice ravno njihovim otrokom morda olajšale življenje v šoli in med sovrstniki?
Eh, ne… naš/naša pa že ne, kajne?
bah: Nisi vreden / vredna komentarja.
Verjamem. Nekdo, ki se požvižga na trpljenje soljudi, celo otrok, se še z večjo lahko požvižga na zapisane misli, če mu to ne paše.
takole bom rekla: imam 4 otroke. In če kaj, potem želim, da jih tudi v šoli učijo osebe, ki si naziv “biti učitelj”, zaslužijo. Kar pomeni, da mora tak UČITELJ/!!/(če to je?!) imeti v svoji lepi glavici tudi kaj pameti, in ne, da razmišlja zgolj in smao o tem, koliko dodatnih pik mu manjka za boljšo plačo.
Preprosto rečeno: želim, da mi na šolo ne vabi Vitana Mala, zlasti ne, kaqr je napisal to, zadnjo knjigo, ne želim, da mi vabi verižnega kadilca, ki bi otrokom predaval o škodljivosti cigaret, ne želim, da najame eno iz kupleraja, ki bi poučevala spolno vzgojo in moralne vrednote, enako kot ne želim, da se na šoli pojavljajo najrazličnejši t. i. “aktivisti”, ki so – kar so, in niti v najbolj drznih sanjah si NE želim, da kdo od njih, odkrito ali prikrito- mojemu otroku razlaga prednosti in lepote homoseksualnosti & co.
smo se razumeli?
Upam.
In vi, ki sedite v državni upravi, lahko o svojih osebnih pogledih na to ali ono uveljavljate tedaj, ko niste v službi. A ko STE v službi, prosim lepo, me intimni pogledi na to, kaj je dobro za mkojega otroka in kaj ne- prav nič ne zanimajo.
“smo se razumeli?”
težko, ker si zapisal/zapisala neumnosti.
a) Udeležba na delavnicah je prostovoljna, te delavnice potekajo pod istimi pogoji in določili kot vse druge…
b) Podpira jih EU in potekajo po programih Sveta Evrope
c) Izvajajo jih usposobljeni strokovnjaki, ki so za to ustrezno izšolani.
d) Nihče ne govori o “prednostih in lepotah homoseksualnosti”. Ni to Top Shop.
Glede na to, da homoseksualnost očitno enačite s patologijo, razvadami in še čem, pa lahko rečem, da bi tudi vam prav prišla kakšna strokovna knjiga na to temo. Nevednost se lahko ozdravi.
Priporočam v branje odličen odziv iz Gimnazije Ptuj:
http://narobe.si/myblog/gimnazija-ptuj-proti-cenenemu-populizmu
ni res. Z nobenimi patologijami jih ne enačim. Navsezadnje je tudi med homoseksualci veliko mojih dobrih znancev.
Vendar! Sem odrasla oseba, z določeno količino dokaj samostojne pameti in težko bi se ujela na literaturo, ki bi me učila strpnosti pri stvareh, ki se tičejo otrok: mojih ali drugih. Pri otrocih nisem pripravljena sklepati kompromisov. Vsaj ne na tovrstnih področjih.
Kar se tiče odraslosti- uf, tam jih sklepam vsakodnevno po večkrat in nimam težav.
Toliko pa že pokukam tudi znotraj šolskih sistemov, da marsikaj vem in prepričana sem, da bilo potrebno mladim povedati marsikaj, nenazadnje tudi o pedofiliji. In kaj dotični šolniki počnejo? (morda z vašo vednostjo?)
Lepo vas prosim!
Med otroke pošiljajo(pošiljate?) pisatelja, ki te reči(ustoličevanje pedofilskih odnosov) poveličuje na izjemno grob in zmaličen način.
in- mimogrede: ali lahko oni iz EU osebno jamčijo za vsakega od t. i. usposobljenih strokovnjakov, da jih ne bodo zasrbeli prsti in ne bodo med vrsticami namignili še kaj konkretnega?!
še enkrat naj poudarim:
dosledna in brez milosti sem le v primeru, ko gre za otroke.
Pa bi lepo prosila, če skozi ta “očala” moje zapise tudi prebirate.
” Z nobenimi patologijami jih ne enačim. ”
Kako da ne?! Skoraj v istih stavkih o pedofiliji, kajenju, kurbah in homoseksualnosti!
“Ali lahko oni iz EU osebno jamčijo za vsakega od t. i. usposobljenih strokovnjakov, da jih ne bodo zasrbeli prsti in ne bodo med vrsticami namignili še kaj konkretnega?!”
Na kaj konkretnega? Ali smo spet pri pedofiliji?
bah….žal moram konstatirati da prav takšni osebki kot ste vi naredijo odnosu do istospolnosti največ škode.
Imate samo eno merilo in to je:” jaz lahko govorim vse kar mi paše a ostali ne, ker si bom vaše odklonilno mnenje razlagal kot napad na mojo pravico do izbire.”
Vse ima svoje meje. To mejo ste prestopili z omenjenim “aktivizmom” po šolah.
Ni nobene normalne, logične, moralne razlage da bi to opravičili.
Tudi otroci imajo pravico do izbire.
“Tudi otroci imajo pravico do izbire.”
Udeležba na delavnicah je PROSTOVOLJNA!
“Ni nobene normalne, logične, moralne razlage da bi to opravičili.”
Šola mora vsem (!!!) učencem zagotoviti varen prostor, kjer ne bodo izpostavljeni verbalnemu in fizičnemu nasilju.
Vse raziskave kažejo, da so istospolno usmerjeni mladi najbolj ogrožena skupina v šolah. Zdaleč nadpovprečen delež istospolno usmerjenih mladih ima izkušnje z verbalnim in fizičnim nasiljem, stalnim, konstantnim,… dokazano je, da to nasilje s strani sovrstnikov spodbuja depresijo, nizko samopodobo, slab šolski uspeh (otroci raje ne gredo v šolo kot da bi bili izpostavljeni torturi in zasmehovanju) in celo samomore.
V ZDA so se ravno pred kratkim ubadali z odmevnimi samomori istospolno usmerjenih mladostnikov, ki niso več zdržali pritiska svojih sošolcev. Če kje, si ravno v Sloveniji ne moremo privoščiti še več samomorov, in to pri mladih!?!
In kaj naj v luči teh dejstev po vašem storijo šole? Naj si zatiskajo oči in mižijo, da jih ne bodo napadli lažnivi manipulatorji tipa Aleš Primc?
Ali pa naj za božjo voljo in zaradi življenj mladih ljudi na tem področju tudi kaj naredijo?
Prostovoljne delavnice, ki jih izvajajo izšolani strokovnjaki eminentne mednarodne organizacije tipa Amnesty International, ki se že od leta 61 ukvarja s človekovimi pravicami po vsem svetu, ali predavatelji Legebitre, ki so eni izmed redkih v Sloveniji za to usposobljenih s strani Sveta Evrope, so še najmanj.
Ampak Aleše Primce, ki imajo polna usta skrbi za otroke, ti otroci ne skrbijo. So pogrešljivi.
Itak jih ne bodo deležni tisti otroci, ki bi jih bili zaradi svoje homofobije najbolj potrebni.
Udeležba na delavnicah je PROSTOVOLJNA!
Moje opravičilo ampak tole je eno od najbolj prozornih in manipulatorskih izgovorov kaj sam jih kdajkoli slišal ali prebral.
Popolnoma vseeno je če je bilo prostovoljno ali ne.
Pomembno je to, da za takšne delavnice ni prostora v osnovnošolski izobrazbi.
Verouk tudi ne primeren za osnovne šole.
To je tudi kratenje pravice do izbire.
Poglejte to v tej luči in nehajte, lepo prosim, dojemati moje pisanje kot da bi edino istospolne delavnice hotel eliminirati.
Nobene delavnice ki lahko usmerjajo otroka v katerokoli smer so poseg v inegriteto otroka kot individue.
Pozabljate da so tudi otroci ljudje, enako kot mi starejši.
“Nobene delavnice ki lahko usmerjajo otroka v katerokoli smer”
V kakšno “smer” lahko te delavnice “usmerjajo” otroke?
“Poglejte to v tej luči in nehajte, lepo prosim, dojemati moje pisanje kot da bi edino istospolne delavnice hotel eliminirati”
Katalog tovrstnih delavnic za srednje šole Zavoda za šolstvo ima 300 (!) strani, razburjajo te, ki so povezane z LGBT populacijo.
Nenavadno.
“Pomembno je to, da za takšne delavnice ni prostora v osnovnošolski izobrazbi.”
in še enkrat, ker očitno gre težko skozi:
Šola mora vsem (!!!) učencem zagotoviti varen prostor, kjer ne bodo izpostavljeni verbalnemu in fizičnemu nasilju.
Vse raziskave kažejo, da so istospolno usmerjeni mladi najbolj ogrožena skupina v šolah. Zdaleč nadpovprečen delež istospolno usmerjenih mladih ima izkušnje z verbalnim in fizičnim nasiljem, stalnim, konstantnim,… dokazano je, da to nasilje s strani sovrstnikov spodbuja depresijo, nizko samopodobo, slab šolski uspeh (otroci raje ne gredo v šolo kot da bi bili izpostavljeni torturi in zasmehovanju) in celo samomore.
V ZDA so se ravno pred kratkim ubadali z odmevnimi samomori istospolno usmerjenih mladostnikov, ki niso več zdržali pritiska svojih sošolcev. Če kje, si ravno v Sloveniji ne moremo privoščiti še več samomorov, in to pri mladih!?!
In kaj naj v luči teh dejstev po vašem storijo šole? Naj si zatiskajo oči in mižijo, da jih ne bodo napadli lažnivi manipulatorji tipa Aleš Primc?
Ali pa naj za božjo voljo in zaradi življenj mladih ljudi na tem področju tudi kaj naredijo?
Prostovoljne delavnice, ki jih izvajajo izšolani strokovnjaki eminentne mednarodne organizacije tipa Amnesty International, ki se že od leta 61 ukvarja s človekovimi pravicami po vsem svetu, ali predavatelji Legebitre, ki so eni izmed redkih v Sloveniji za to usposobljenih s strani Sveta Evrope, so še najmanj.
Ampak Aleše Primce, ki imajo polna usta skrbi za otroke, ti otroci ne skrbijo. So pogrešljivi.
Itak jih ne bodo deležni tisti otroci, ki bi jih bili zaradi svoje homofobije najbolj potrebni.
Zakaj nisi citiral do konca ko sem napisal da tudi verouk ne sodi v osnovne šole.
Slišiš in prebereš samo tisto kaj ti paše.
Mislim da sva zaključila debato (vsaj z moje strani) kajti z človekom ki ima selektivni način razmišljanja nimam kaj debatirati.
Veliko sreče v življenju, veliko več razsodnosti in precej manj izključivosti ti želim.
” in precej manj izključivosti ti želim.”
to je v takih primerih višek ironije.
Zadnjič povem….
ne gre z vsebino, gre za kontekst, oz. sistem.
Citat: “Katalog tovrstnih delavnic za srednje šole Zavoda za šolstvo ima 300 (!) strani, razburjajo te, ki so povezane z LGBT populacijo.”
300 strani je sporno a ne te LGBT (karkoli to pomenilo).,
A boš zdej dojel kaj govorim?
“300 strani je sporno a ne te LGBT (karkoli to pomenilo)”
O moj bog. Kaj naj sploh na to odgovorim? Sploh veste kaj o teh vsebinah?Ste kdaj imeli v rokah kakšen katalog? Dvomim, drugače ne bi takih neumnosti streljali.
Veste recimo, da gre za vsebine, ki so še najbližje dobrim starim krožkom, ki pa so z državne ravni usklajene z učnim načrtom in cilji, potrjene s strani Zavoda za šolstvo in ki jih izvajajo za to usposobljeni posamezniki?
Da učencem ponujajo priložnost, da si del šolskih vsebin prilagodijo lastnim željam? Da gre za pavšalne obsodbe, skoraj nevredne odziva? Ali pa so “sporne” tudi delavnice o boju proti drogam, o nasilju nad ženskami, vzgoja za nenasilje …. o kekljanju… ?
Seveda verjamem, da ima pri ljudeh, ki so jih našopali z lažmi, da gre za “promocijo” homoseksualnosti, strah velike oči, a to je vseeno malo preveč.
To ni enako verouk!
a) veroizpovedi in država so po ustavi ločeni; človekove pravice in država niso; zato konfesionalni pouk ne more biti del šole, so pa zato po drugi strani verstva z znanstvene plati še kako del učnih načrtov in vključene v mnoge predmete. Enako te delavnice niso nobena promocija homoseksualnosti, ampak seznanjanje zainteresiranih o področju človekovih pravic istospolno usmerjenih oseb… s stališča sociologije, psihologije, prava in še česa.
b) gre za vsebine, usmerjene v promocijo človekovih pravic, strpnosti tolerantnosti – to so cilji, ki so uradno del slovenskih učnih načrtov (širjene določene vere ni) in to so vrednote, na katerih demokracija in pluralnost stojita in padeta. Skoraj ne morem verjeti, da lahko kdo pri zdravi pameti nasprotuje seznanjanje učencev s temi vrednotami.
b) izvajajo jih za to usposobljeni strokovnjaki; ne pridigarji, ki bi spreobračali nedolžne duše v homoseksualnost.
d) te delavnice so majhen del prizadevanj za varno in prijetno šolsko okolje za vse(temu se dosledno izogibate… požvižgate se vi nanje!) učence, tudi tiste, ki so drugačni.
In še nekaj: obvezne izbirne vsebine je uvedel zakon iz leta 1996!!!
In komaj sedaj so “sporne”?
Nehajmo se sprenevedati!
Dober intervju na to temo na
http://www.narobe.si/myblog/neznosna-lahkost-tisine-o-homoseksualnosti-v-solah
Mojca Kovaš Šebart z Oddelka za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete v Ljubljani, spodnji del zapisa.
Ironično, da bi informacije takšnih delavnic najbolj koristile tistim otrokom (od 0 do 16 let), katerih starši so (ste) najbolj proti.
Ne poznam sicer vsebine delavnic, a če je tema katere te delavnice tudi (isto)spolna usmerjenost – BRAVO! Popolnoma podpiram! Nihče (od otrok) ne bo zaradi tega spremenil svoje spolne usmerjenosti – če kdo misli nasprotno… bo moral malce temeljiteje premisliti, posebej če želi otroku dobro. (Pa ne bom zdaj pisal o “vzrokih” ali “nastanku” istospolne usmerjenosti. Spolna privlačnost ni nekaj, kar bi človeku privzgojili!)
Vedno znova mi je nedoumljiva dvojna morala nekaterih staršev: sprejemljivo se jim zdi, da njihov otrok gleda akcije filme (streljanje, pretepanje, kri, trupla… skratka nasilje). Dvomim da so starši v skrbeh, da bi to vlivalo na njihovega otroka, da bi postal “Chuk Norris”. Pa so otroci lahko temu izpostavljeni vsakodnevno.
Ampak ena samcata tema oziroma delavnica, pa bo njihovega otroka spremenila v… uh, nekaj groznega. Starši brezglavo zaženejo paniko, ko bi njihov otrok slišal, da obstajajo ljudje – da, tudi otrokovi vrstniki – ki morda niso heteroseksualno usmerjeni. In, ko bi njihov otrok slišal, da ni prav zasmehovat drugih zaradi njihove “drugačnosti” (kakšna koli drugačnost!), bi to bilo kaj – nekaj najbolj groznega na tem svetu!? Nesmisel! In tudi če bo otrok zaradi tega prepoznal lastno spolno usmerjenost, mu bo zato kvečjemu veliko lažje. Če hočete otroku res dobro, potem mu NE prikrivajte obstoj različnih spolnih usmerjenosti. Naj vas raje skrbi, da bo dobil prave informacije, ki mu jih ne more dati nekdo, ki je o istospolni usmerjenosti zgolj “nekaj” slišal. Izkušnje – in s tem mislim izključno na sprejemanje lastne identitete in istospolne usmerjenosti – mu lahko da nekdo, ki je to dejansko doživel!
In ne podcenjujete otrok:
a) otroci se že v zgodnjem otroštvu zavedajo telesnih in družbenih razlik med spoloma (ali vlogi spola v družbi), zato je to primeren čas za pogovor o spolu, ljubezni, družini – seveda prilagojeno razvojni stopnji; in
b) najstniki niso naivni, da bi samo slepo sledili. (sicer bi bila delavnica na temo škodljivosti alkohola “super uspešna” in se mladi nikoli več nebi opijali z alkoholom! Pa vsi vemo kakšno so dejstva.)
Pomembno je dati prave informacije – kaj bodo otroci z njimi naredili, je odvisno od njihove (kritične) presoje in odločitev. Isto kot pri starših – naučite se vzgajat otroke! To, da jim onemogočite dostop do informacij, je sicer tudi vzgoja – ampak zgrešena.
In prosim – nekaj posameznikov – nehajte mešati razne ***filije in ***seksualnost. Končnice so različne = z razlogom! S tem, ko to zamenjujete kažete svojo nepoznavanje tematike – in svojo nekompetentnost za sodelovanje v razpravi!
Res odličen zapis, mislim, da bi tole moral prebrati marsikateri slovenski starš.
LP
Sem kar Blontijevega mnenja…naši otroci – vsaj vzgojeni od tistih staršev, ki sebi dopuščamo svobodo odločanja in večnega odraščanja so že od malega vzgojeni v to, da gledajo svet z odprtimi ušesi in očmi in si ustvarjajo svoj pogled, ki ga lahko mi samo ob odklonih poskušamo popraviti, največ s svojim zgledom. Več, ko imajo informacij, bolj so razgledani, bolj so samozavestni, bolj so pripravljeni za kvalitetno srečno življenje in aktivno vlogo v družbi.
In vsak nestrpen otrok je slika svojih staršev in za moje pojme zelo škodljiv za družbo, ne samo za sebe…..