Skip to content
3 Nov / Slavica Černoša

Zadeva: Izziv vitkosti

Čeprav je predvolilni čas izredno dinamično obdobje za naše predpostavljene, zlasti za kabinet, je za nas to nekoliko bolj mirno obdobje, saj opravljamo le tista sprotna dela, ki so nujna, predvsem pa pišemo poročila in pripravljamo analize ter pospravljamo in arhiviramo dokumente, kajti za to ponavadi zmanjka časa. Seveda pa tudi skrbno spremljamo dogajanje na političnem področju, kajti mi se bomo neposredno in prvi srečali z zmagovalci volitev ter z njihovim programom, ki ga bomo kasneje uresničevali ob morebitni zmagi. Ravno zaradi tega programe posameznih strank, zlasti tistih, ki jim zelo dobro kaže v različnih anketah, skrbno beremo in že iz opisa zaznamo kako dobro poznajo področje, pomembnost tega področja ter smer v katero ga nameravajo peljati in ali  bomo lahko nadaljevali z razvojem po začrtani poti, ali pa bomo spet obračali in spreminjali poti in zakonodajo.

Seveda pa nas zanima tudi kadrovska zasedbe za posamezna področja, kajti tako kot vsi delavci, si želimo imeti sposobnega in razgledanega ministra, ki bo področje resnično dobro poznal ter hkrati bil pripravljen  sodelovati z nami, kajti najbolj se bojimo ministrov, ki področja ne poznajo in ne želijo sodelovati s stalno strukturo državnih uradnikov. V takšnih primerih se naredi največ napak in tudi ves proces teče zelo počasi, kajti učenje na lastnih napakah je najdražja šola in plačujejo jo vsi drugi, le tisti, ki bi to moral plačati, tega še opazijo ne.

Zelo nas zanima tudi organizacijska struktura, zato sedaj nekoliko presenečeno poslušamo napovedi o vitki vladi in številu ministrstev. Kajti število ministrstev ne bo zmanjšalo števila državnih uradnikov in števila nalog, ki jih le ti morajo opraviti, zmanjšalo bo le število ministrov in članov kabineta, vse drugo pa ostaja nespremenjeno, dokler se zakonodaja ne spremeni in se naloge prenesejo drugam ali pa ukinejo.  To pomeni, da za vitkost vlade skrbi volilni izid in kaj hitro se lahko pregreši ob večjem številu zmagovalnih strank, ki se vključijo v koalicijo in katerim je potrebno zagotoviti funkcije. Zato so te številke le predvolilne obljube, kajti resničnost je potem nekoliko drugačna. Vitkost državne uprave pa ne zagotavlja vitka vlada, temveč zmanjšanje nalog, ki jih opravlja država, bodisi z ukinitvijo ali prenosom na druge ravni, kar pa ponavadi prvi čutijo prav državljani, ki so tudi volivci, tako kot mi državni uradniki. Izziv vitkosti!

2 komentarjev

komentiraje
  1. Peter / Nov 4 2011

    Od doktorice znanosti bi pričakoval boljši prispevek – tako vsebinsko kot slovnično. Beseda “kajti” se ponovi skoraj v vsakem stavku.

    Saj vsi vemo koga se v državnih službah najbolj bojite … nekoga, ki bi naredil red!

  2. APM / Nov 4 2011

    Ena izmed velikih slabosti slovenske države je ta, da državna birokracija ni oddseljena od politike.
    Ob vsaki menjavi oblasti, politika nedopustno posega v državno upravo in menja ljudi, ki bi morali napredovati po logiki napredovanja državne uprave. Od pripravnika, do vodej določene službe je recimo 10 stopenj, ki jih mora državni uradnik prestopiti le, če se na delavnem mestu izkaže in če vmes opravi določena preverjanjs znanja oz. državne izpite. V takšnem primeru ne bo zadege z znanjem državnih uradnikov, bodo ponosni in neodvisni, politiki pa bodo z njimi ravnali spoštljivo.

Komentirajte