Zadeva: Mobing II
Moj zadnji zapis o mobingu je med mojimi kolegicami izzval zanimiv odziv, saj so me manj ali več vse spraševale ali sem pisala o njih in njihovih težavah. Kaže, da ta tematika oziroma, problematika ni tako unikatna, temveč pridobiva značaj ustaljene prakse. Preprosto smo sprejeli takšen način delovanja v državni upravi in niti ne pomislimo, da je to nesprejemljivo in z vidika ravnanja s človeškimi viri nedopustno. Preprosto vsak po svoje preživi to obdobje, pogosto poskuša zamenjati službo ali pa čim manj opazen čaka do naslednjih volitev, ko spet pride druga garnitura in morda bo imel srečo, da ga rešijo njegovih muk. Strpnost do takšnega ravnanja se je izoblikovala na temelju štiriletnih zamenjav ministra in pa tudi zaradi naše neštetokrat izpričane tolerance do nasilja med štirimi zidovi. Zamenjava ministra je v preteklosti pomenila zamenjava njegovega kabineta ter morda še generalnega sekretarja, drugi visoki in višji državni uradniki so ostali na svojih mestih ter zagotavljali kontinuiteto dela. Sedaj pa se ob zamenjavi ministra zamenja kabinet in večinoma vsi generalni direktorji in tudi vodje sektorjev in oddelkov, skratka celotna vodstvena struktura, ki pa z vidika organizacije dela pomeni hud udarec za nemoteno in tekoče delovanje sistema.
Pričakovati bi bilo, da so ministri močno zainteresirani za uspešno izpeljan mandat z učinkovitim delom in evidentnimi dokazi uspešnega dela, saj to njemu in njegovi stranki omogoča ponovno izvolitev. Na žalost takšno razmišljanje še ni prisotno, kajti imam občutek kot da se po vsakih volitvah politiki obnašajo kot, da je to njihova zadnja izvolitev in morajo narediti čim več dobrega, vendar za svoje strankarske kolege in ne za skupni interes in za ljudstvo, ki ga je izvolilo. Predvidevam, da je to njihov odziv na voljo ljudstva, ki na vsakih volitvah svoj glas podeli drugi opciji in se ne izplača dolgoročna naložba v lastno obstojnost. Ko bomo imeli nekaj več kilometrine v demokraciji, bomo morda znali ceniti uspešne politike in jih na volitvah potrditi tudi večkrat, državno upravo pa bi bilo potrebno profesionalizirati in ne dovoliti menjav v takšnem deležu, predvsem pa ne ne vseh vodstvenih delavcev, kajti to močno upočasni delovanje državne uprave in pomeni slabo storitev za državljane, katerim pa vsi skupaj služimo in tega bi se morali vsi zavedati, vključno s politiki ne glede na to ali nameravajo biti izvoljeni na naslednjih volitvah ali ne, kajti to je njihova odgovornost do volivcev, ki so jim podelili obstoječi mandat.